2 Nisan 2012 Pazartesi

Şiir




 
Sabahattin Ali -25 Şubat 1907 - 2 Nisan 1948-


 
Dışarda mevsim baharmış


Gezip dolaşanlar varmış


Günler su gibi akarmış


Geçmiyor günler geçmiyo
***
 
Beni en güzel günümde
Sebepsiz bir keder alır
Bütün ömrümün beynimde
Acı bir tortusu kalır
 
 
Ne bir dost ne bir sevgili
Dünyadan uzak bir deli
Beni sarar melankoli
Kafamın içersi ölür
***
 
Başın öne eğilmesin
Aldırma gönül aldırma
Ağladığın duyulmasın
Aldırma gönül aldırma
 
Dışarda deli dalgalar
Gelir duvarları yalar
Seni bu sesler oyalar
Aldırma gönül aldırma
***
 Göklerde kartal gibiydim.
Kanatlarımdan vuruldum;
Mor çiçekli dal gibiydim,
Bahar vaktinde kırıldım.
*** 
Başım dağ saçlarım kardır


Deli rüzgarlarım vardır


Ovalar bana çok dardır


Benim meskenim dağlardır


 


Şehirler bana çok uzak


İnsan sohbetleri yasak


Uzak olun benden uzak


Benim meskenim dağlardır


 ***
 Seneler sürer her günüm
Yalnız gitmekten yorgunum
Zannetme sana dargınım
Ben gene sana vurgunum


Başkalarına gülsem de
Senden uzak kalsam da
Sevmediğini bilsem de
Ben gene sana vurgunum
***
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder