30 Ekim 2010 Cumartesi

Yemek Gazetesi



Makaronun yaratıcısı 150 yıllık pastane Laduree
En ünlü tatlı butiği nihayet İstanbul’da






Paris’e giden turistlerin uğramadan asla dönmeyecekleri bir mekan Laduree. 19. yüzyıldan kalma dekorasyonu, yiyecekten çok sanat eserine benzeyen pastaları, her daim taze kruvasanları... Tüm bunlar Laduree’yi sevmek için bir neden ama hepsinden önemlisi: Laduree makaronun yaratıcısı.

Ve dünyanın bu belki de en meşhur tatlı butiği önümüzdeki hafta İstanbul Bebek’te ilk şubesini açıyor! Mekanın Fransız ortağı Philippe Mcgarry (58) Laduree’yi, makaronları ve 12 Kasım’da İstanbul’da açılacak ilk butiği anlattı

Öncelikle bilmeyenler için Laduree’yi biraz anlatır mısınız?
- Laduree bir fenomendir; satın alınabilir bir lüks, bir zevktir. Kuruluşu 1862’ye dayanır; o zamanlar kadınların vakit geçirebileceği tek çay salonuydu. Paris’in Madelaine semtindeki ilk Laduree, tam bir asırdır hiç değişmedi. Hala aynı. Laduree’den gelen bir torbanın içinde çok sayıda değişik ürün bulabilirsiniz; makaronlar, dondurmalar, çikolatalar, mumlar... Torbadan ne çıkarsa çıksın sizi mutlu edecektir. Bir makaron, sadece makaron değildir. Bir zevk ürünüdür...
Makaronlar mı Laduree’yi üne kavuşturdu, yoksa Laduree mi makaronları?
- Bugün her makaron aynı değildir. Çok sayıda değişik çeşidi var. Ancak bugün bildiğimiz makaron, Laduree’nin 1930’larda yaratıp dünyada meşhur ettiği tarzdaki makarondur. Yani dışı kabarık ve çıtır, içi reçelimsi. Dünya çapında son 10 yılda yaygınlaşmaya başladı. Şirket de makaronların haklarını 1997’de tescil ettirdi.
Peki Laduree’nin İstanbul’a gelişi nasıl oldu? Neden daha önce değil de şimdi?
- Daha önce uğraşan çok oldu aslında! Ben son iki yıldır burada oturuyorum ve İstanbul’daki insanların hayattan ne kadar zevk aldıklarını gördüm. Bunun üstüne burada olmayan ama Türk müşteriler için ilgi çekici olabilecek markalara bakınmaya başladım. Laduree harika bir fikir olarak geldi. İstanbul’dan önce 10 yıl Dubai’de yaşadım; orada Hermes ve Cartier açtım, çok başarılı oldular. Bu geçmişimle Paris’e gittim, Laduree’nin sahipleriyle konuştum. Hemen kabul ettiler! Marka zaten sadece iki yıldır dünyanın başka yerlerine temsilcilikler veriyor. İsviçre’den sonra temsilcilik alan ilk ülke Türkiye. Sahipleri ikna etmek bir saat sürdü, bir de yerel ortak bulduk, işe koyulduk.

Hürriyet

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder